Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In de laatste studiefase van het hoger onderwijs is vaak sprake van een een-op-een relatie tussen de afstuderende en zijn begeleider. Dat geldt tot op zekere hoogte ook bij stageverslagen, projectverslagen en dergelijke. Samenwerkend leren in afstudeerkringen is een praktische handleiding voor begeleiders en studenten om zowel de kwaliteit als de efficiëntie van het begeleidingsproces te vergroten. Een afstudeerkring bestaat uit één of meerdere docent-begeleider(s) en een aantal studenten die gezamenlijk de verantwoordelijkheid dragen voor de begeleiding van afstudeerprojecten van de student-deelnemers. De auteurs beschrijven de onderwijskundige principes, spelregels en werkwijze van een afstudeerkring. Het boek bevat een draaiboek voor het starten van een nieuwe afstudeerkring. Het geeft veel praktische handreikingen voor de gespreksvoering en de samenwerking tussen begeleiders en studenten tijdens de bijeenkomsten. (Bron: www.wolters.nl)
samenwerkend leren --- didactiek --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- afstudeerkringen --- begeleiding --- laatstejaars --- Afstudeerkringen --- Hoger onderwijs: didactiek --- Samenwerkend leren
Choose an application
"Samenwerkend leren" is bedoeld voor docenten die leerlingen op effectieve wijze samen willen laten leren. Het is een praktijkboek omdat het de neerslag is van talrijke ervaringen van docenten. Samenwerken / coöperatief leren wordt gezien als één van de krachtigste inductiestrategieën om het leren van de leerlingen te verbeteren. Daarnaast biedt samenwerkend leren de mogelijkheid om het zelfstandig leren van leerlingen geleidelijk te ontwikkelen, door geleidelijk meer verantwoordelijkheid aan de leerlingen te delegeren.
454.2 --- Leren --- Samenwerken --- Didactiek --- didactische principes --- Didactische werkvormen --- Groepswerk --- Onderwijsstrategieën --- Samenwerkend leren --- Didactics
Choose an application
More than cooperative and collaborative learning, collective efficacy requires the refinement of both individual and collective tasks that build on each other over time. This innovative book details how knowledge, skills, and dispositions entangle to create collective and individual beliefs, and leads educators to mobilize collective efficacy in the classroom.https://us.sagepub.com/hi/nam/collective-student-efficacy/book267575
Leren --- Leerpsychologie --- Leerstrategie --- Competentiegericht onderwijs --- Leerproces --- Coöperatief leren --- Samenwerking --- Communicatiepsychologie --- samenwerkend leren
Choose an application
"COIL VE potentially opens up more equitable and inclusive participation in international education and intercultural experiences to all students, involves them in rigorous disciplinary studies, and promotes close and constructive engagement with students with different cultural perspectives. This comprehensive guide provides examples of what takes place in the COIL classroom and explores what instructors and staff need to know to facilitate and support a variety of COIL courses across the curriculum"--
Didactics of higher education --- Computer architecture. Operating systems --- samenwerkend leren --- e-learning --- internationalisering --- internet
Choose an application
In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe u heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren.De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in uw eigen situatie. Ook vindt u in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan.Gebruikt u zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heeft u met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand.
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Leerstrategieën --- Samenwerkend leren --- 454.2 --- coöperatief leren --- samenwerken --- onderwijsstrategieën --- leerstrategieën --- Didactiek : basisonderwijs --- didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Groepswerk --- sociale vaardigheden --- 370.02
Choose an application
Het boek Bouwen aan Klasklimaat is een verzameling van gestructureerde activiteiten om de sfeer in de klas positief te beïnvloeden. Deze activiteiten vergroten de betrokkenheid en de wil tot samenwerken, verminderen onderlinge spanningen en maken de klas tot een hechte groep. De kenmerken: Bouwen aan Klasklimaat is een echt praktijkboek. Het staat vol gestructureerde activiteiten, die iedere leraar eenvoudig in de praktijk kan brengen. U bereikt al effect door eens per week bezig te zijn met een 'KlasBouwer'. Bouwen aan Klasklimaat kan een prima start zijn voor Coöperatief Leren, vooral als u twijfelt of in uw klas voldoende eenheid is om in groepjes te functioneren.
Coöperatief leren. --- Didactiek. --- Intelligentie. --- 474.22 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Groepsdynamica --- Klasinrichting --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Coöperatief onderwijs. --- Groepen (sociologie). --- Onderwijsmethoden.
Choose an application
Actief leren is belangrijk voor de ontwikkeling van leerlingen. Leerlingen werken hierbij tegelijk aan kennisdoelen en aan de voor hun toekomst zo belangrijke '21e-eeuwse vaardigheden'. Zelfsturing en samenwerking zijn daarbij essentieel. Het aanleren van deze vaardigheden vraagt een coachende, begeleidende rol van de leerkracht. Hierbij is het geven van doelgerichte feedback een krachtig instrument om prestaties te verbeteren.Begeleiden van actief leren geeft (toekomstige) leerkrachten inzicht in de bedoelingen van actief leren en biedt handreikingen voor de organisatie van actief leren en de begeleiding van leerlingen hierbij. Er is speciale aandacht voor het geven van feedback, het stimuleren van zelfstandigheid, ofwel zelfsturing en het stimuleren van samenwerking tussen leerlingen.https://www.coutinho.nl/nl/begeleiden-van-actief-leren-9789046907719
Didactic strategies --- Primary education --- zelfsturing --- actief leren --- samenwerkend leren --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- Actief leren --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Lager onderwijs
Choose an application
'Coöperatief leren in het basisonderwijs' beschrijft hoe kinderen met veel plezier van en met elkaar kunnen leren. Coöperatief leren, ook wel samenwerkend leren genoemd, is een aanvulling op het didactisch repertoire van de leerkracht. Leerlingen werken op een gestructureerde manier samen in kleine heterogeen samengestelde groepen.Het boek geeft de (aspirant) leerkracht een handreiking om met coöperatief leren in de groep aan de slag te gaan. Het beschrijft de achtergronden en kenmerken van coöperatief leren, de effecten op de ontwikkeling van kinderen en het geeft aan hoe coöperatief leren past binnen het onderwijs.De praktijk staat centraal in dit boek. De leerkracht kan de beschreven coöperatieve werkvormen direct toepassen in zijn lessen. Er is ook aandacht voor de ontwikkeling van samenwerkingsvaardigheden van kinderen. Veel praktische aanwijzingen en tips helpen de leerkracht bij het invoeren van coöperatief leren in de groep. Het effect van coöperatief leren is nog groter wanneer alle leerkrachten binnen een school ermee aan het werk gaan. Daarom is er in dit boek ook aandacht voor de coöperatieve school.
Didactische werkvormen. --- samenwerkend leren --- Didactics --- Primary education --- Basisonderwijs ; didactiek --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- Samenwerkend leren --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- 474.21 --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Groepering van leerlingen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- coöperatief leren --- Differentiatie --- Lager onderwijs --- ADHD --- Auditief gehandicapten --- Autisme --- Dyslexie --- Hoogbegaafdheid --- Inclusief onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Verstandelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten
Choose an application
Samenwerkend leren is een onderwijsstrategie die uit Amerika is overgewaaid. Docenten die deze onderwijsvorm met succes hebben ingevoerd, noemen vooral voordelen als variatie en een andere sfeer in de klas. Ook spreken ze positief over hun begeleidingsrol en het veranderde contact met leerlingen. Samenwerkend leren, Praktijkboek werkt deze onderwijsbenadering nader uit en maakt haar aan de hand van theoretische achtergronden en concrete lesvoorstellen toegankelijk voor de Nederlandse onderwijssituatie. Net als bij het basisboek staat de praktijk bij de bespreking steeds voorop.
454.3 --- didactische werkvormen --- groepswerk --- lesvoorbereidingen --- 454.21 --- Handboek/cursus --- Klasmanagement --- evaluatie --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N --- didactische werkvormen (ler) --- samenwerkingsstructuren --- Samenwerkend leren --- 489.4 --- lesvoorbereiding --- Didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- samenwerking --- didactiek --- pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Onderwijs --- Doceren --- Vaardigheden --- Teamwerk --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Activerend leren. --- Basisbehoeften. --- Coöperatief onderwijs. --- Didactiek. --- Directe instructie. --- Effectief leren. --- Leermethoden. --- Leerproces. --- Leren. --- Meervoudige intelligenties. --- Samenwerkend leren.
Choose an application
In dit praktijkboek komt de onderwijspraktijk van samenwerked leren aan bod door de verscheidenheid aan samenwerkingsstructuren toe te lichten en van vele voorbeelden te voorzien. Ook worden de succesfacturen besproken, net als de klassenorganisatie rond samenwerkend leren. Dezelfde geldt voor de opbouw van sociale vaardigheden bij leerlinge, groepsprocessen, hoe docenten samenwerking tussen leerlingen kunnen begeleiden en hoe docenten samenwerkend leren kunnen beoordelen. Aparte aandacht is er voor de klas als groep. De veronderstelling is dat leerlingen aanzienlijk effectiever leren als zij zich als groep ervaren dan wanneer zij zich als een verzameling individueen zien. (Bron: covertekst)
454.2 --- Begeleiding(Coaching) --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Evaluatie --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Lager onderwijs --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- Sociale vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N. --- groepsprocessen --- samenwerkend leren --- samenwerkingsstructuren --- sociale vaardigheden --- Samenwerkend leren --- Teacher education. Teacher's profession --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic strategies --- pedagogiek --- samenwerking --- didactiek --- Coöperatief leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- didactische werkvormen --- actief leren --- onderwijsstrategie --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N
Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|